Saturday, February 28, 2009

Serasi atau tidak..

Nie petua yang aku cilok dari buletin friendster..hehe..just for our info..jangan la nak percaya sangat..

SULUNG DENGAN SULUNG- Pasangan ini dikatakan ‘keras’ boleh jadi tak sehaluan. Ada harapan bertekak hari-hari. Kalau sekarang masih bercinta, perlu perkasakan jiwa sebab nak bawa hubungan ke matlamat perkahwinan bukan senang. Sabar banyak2. Bertolak ansur banyak2 sebab dua2 memang nampak tegas dalam segala hal.

SULUNG DENGAN TENGAH- Sulung selalunya bersikap memerintah, si tengah akan berubah sikap jadi penurut untuk mengelak sebarang ketegangan. Kadang2 si tengah akan menganggap sulung terlalu menakutkan sebab dia selalu mengertak. Bagusnya, setiap anak tengah serasi untuk saiap jer. Anak tengah kalau dipasangkan dengan anak sulung, selalunya anak tengah makan hati sikit sebab dia terpaksa rela mengabaikan kemahuan dan impiannya demi pasangan. Tapi, mereka ini sebenarnya serasi sebab kalau anak tengah boleh bersikap macam anak bongsu, itulah idealnya.

SULUNG DENGAN BONGSU- Inilah kombinasi paling serasi. Dengan sikap dominannya itu, si sulung mudah memimpin rumah tangga sebab si bongsu lebih menurut. Tak gitu? Si sulung dapat mengajar pasangannya untuk bertindak lebih teratur dan dewasa, terutama saat menghadapi masalah serius. Sementara, si bongsu dapat seimbangkan sikap serius si sulung dengan mengajaknya bersantai atau sekadar duduk2 berkhayal memandang masa depan.

TENGAH DENGAN TENGAH- Pasangan ini sangat serasi, dalam istilah lain saling melengkapi. Tapi sikap suka berahsia anak tengah kadang2 jadi sebab yang serius dalam komunikasi. Biasanya, apa pun masalah mudah dan cepat selesai sebab masing2 menjunjung tinggi perdamaian dan cukup mudah berkompromi.

TENGAH DENGAN BONGSU- Hubungan ini akan berjalan lancar, bila si anak tengah cenderung bersikap seperti anak sulung. Kalau anak tengah menunjukkan ciri sejati, dia akan terbawa2 gaya si bongsu yang lebih santai dan suka mengikut kehendak diri sendiri. Ini berlaku terutama apabila anak tengah itu perempuan.

BONGSU DENGAN BONGSU- Dua2 manja. Selalunya susah cikit untuk bergerak senada dan seirama. Berhati2 lah! Walaupun selalunya menyenangkan, tapi kadang2 jangan terlalu lihat pada kenyataan hierarki dalam keluarga sebab kalau dua2 begitu memang susah ckit nak kawal keadaan.

6 comments:

  1. so,adekah pasnih kalo aku nk cari awek,aku kne tanye "awk ank ke brape?" hoho

    ReplyDelete
  2. alamak...mcmn ni?perlu ke aku menukar pasangan kerana bila aku baca entri ini, aku dan dia tidak serasi.
    warghhhhh!!!

    ReplyDelete
  3. Dzul: alah, x salah pun kalo tanya dia anak ke brape..heheh..wat cam takde maksud la ko tnya..haha..

    Aie: heheh..jgn percaya sgt la..nie just bg gambaran jek..takkan la nak tukar pasangan sebab tu jek..huhu...tak sanggup aku..huhu..

    ReplyDelete
  4. devviescko anak ke brapa?
    sulung? bukan..
    tengah? pun bukanla tgh sgt..
    bongsu? laaaaagi2 la bukan..
    jgn memandai amik title haku haa!

    ReplyDelete
  5. epal: x jgk ku mau title bucuk ko bahh..hahaha..

    ReplyDelete
  6. perbalahan adk bradk ke nih..heheh..

    ReplyDelete

Semoga hari ini lebih baik dari semalam~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan link kamu ye. =)