Thursday, March 24, 2011

Kamu tahu itu~

situasi 1:
kamu tahu lelaki tu ada gelfren. tapi kamu tetap mahukan dia. alasan kamu kononnya dia tidak bahagia bersama gelfrennya. ah kamu hanya memandai sahaja. kamu tahu kamu lebih cantik dari sang gelfren. dan sang gelfren tidak layak bersama lelaki itu. kamu merebut dia. dan akhirnya dia jatuh ke tangan kamu. kamu bahagia dengan dia. tapi kamu lupa ada hati yang terluka.

situasi 2:
kamu tahu lelaki tu ada gelfren. kamu tahu tapi kamu tetap mahu berhubungan rapat dengan dia. kamu seolah menafikan kewujudan sang gelfren. hati wanita, dia mesti akan rasa something bad happen. hanya ingin mencari kebenaran, dia dapatkan number hp kamu dari orang lain. bukan ingin menyerang, sebab dia tahu itu bukan la tindakan yang bijak. dengan cool dia call kamu, kamu angkat call dia, kamu diam tidak bersuara. seolah kamu tahu siapa yang call kamu. kamu cantik, kamu alim dengan berpakaian rapi muslimah. tapi kenapa lakukan ini pada kaum sejenis kamu?

mungkin juga sang boyfren yang mengaku single. dan ntah apa lagi yang dia cerita ke kamu. banyak sangat kemungkinan. dan akhirnya, sang gelfren mendiamkan diri hingga ke sudah. tapi sakitnya kamu tidak rasa.

situasi 3:
kamu tahu dia sudah ada gelfren. sebab mustahil kamu tidak lihat status "in relationship with ..." di dalam akaun fesbuknya. kamu add sang gelfren sebagai rakan kamu. tanpa ragu, sang gelfren approved kamu sebagai rakan dia jugak. tidak lama lepas itu, sang gelfren lihat gambar kamu bersama sang boyfren. sangat rapat. dia tanya kamu, tapi kamu menafikan yang kamu tidak tahu pun dia ada gelfren. dan kamu mengaku yang kamu sangat rapat dengan dia. untuk apa? mungkin untuk membuatkan sang gelfren cemburu dengan kamu. kamu mengadu seolah-olah kamu tidak bersalah. ah, susahnya wanita ini. sudah gaharu cendana pula.

--
sumber: ....

Ntah la mau cakap benda ni sebagai apa. kebetulan? maybe..

p/s: andai saja kamu tahu~


9 comments:

  1. Kenapa ni atie?

    Surie pun pelik dengan perempuan spesies cenggini tau..

    ReplyDelete
  2. ntah la surie. manusia. diorang pedulik apa perasaan orang lain. huhu

    ReplyDelete
  3. lawa sgt ke dia? akak x pernah tengok, so x tau lawa ke x. tp kalo bab pakwe Atie tu, mcm yg akak ckp dulu, rasanya xde la hensem mana pun. ops!

    kalo nak tau diorg mmg ada apa² ke x, senang je. kalo tanya pakwe, dia marah Atie & sblhkan minah tu (benda nie dah jd byk kali kan? cuba Atie ingat balik), obviously diorg mmg ada apa². sbb kalo betul xde apa², x perlu marah² & x perlu nak backing minah tu. siapa sbnrnya girlfriend dia? siapa lg penting dlm hidup dia? Atie ke minah tu? yeah, you already know the answer... perit tp terpaksa telan jugak...

    Atie cantik, baik, penyayang, protective, sensitif & kuat cemburu tp bukan ke dia dah smmgnya tau ttg hal nie sblm korg couple? kalo kita syg psgn kita, kita xkan lukakan hati dia. kalo kita syg psgn kita, kita berterus-terang pdnya jika ada yg cuba jd org ketiga & yg lebih baik lg dgn menolak godaan org ketiga tersebut. kalo kita syg psgn kita, kita sepatutnya tunjukkan yg kita benar² syg pdnya (ambik berat, call or sms bertanya khabar, angkat call or reply sms, etc) bukan skdr ckp je syg tp menghilang berminggu². you get what i mean...

    kalo mmg dah xde jodoh, then pasrah je. jgn buang masa lg dah. kalo betul dia dah xnak kat Atie & Atie pun dah tawar hati kat dia, buang terus dr hidup Atie. lupakan semuanya. delete nombor dia, block dia kat FB, buang semua benda yg boleh mengingatkan Atie pd dia. jgn dikenang lg dah. kalo boleh sibukkan diri dgn kerja, keluar dgn kwn², lepak dgn family, apa je as long as x mengingatkan Atie pd dia. akak tau Atie kuat. mmg x mudah nak melupakan org yg pernah hadir dlm hidup kita tp kalo nak seribu daya, xnak seribu dalih... kan?

    ReplyDelete
  4. akak...=(

    sedih lah..
    sgt2. huhu.

    ReplyDelete
  5. masalahnya si atie abid ni kak iza..even if dia da tau, dia dipersendakan, dia suka sangat bagi peluang. suka sangat membutakan mata memekakkan telinga. dia suka sangat buat-buat tabah..

    untuk apa taktau. last-last hati sendiri yang terluka.

    it just, if u really dont mind, then go on. but if u urself cant go on, why should u care?

    ReplyDelete
  6. banyak kan sabar k.atie..itu semua tu dugaan dlm hdp..

    anyway..i dedicate this song for you..
    http://www.youtube.com/watch?v=3MQ9AC0uCm4&feature=related

    ReplyDelete
  7. this is another version..
    http://www.youtube.com/watch?v=jxK4Rh3NDC4&feature=related

    ReplyDelete

Semoga hari ini lebih baik dari semalam~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan link kamu ye. =)