Sunday, March 13, 2011

Is that u my chenta?

Is that u my chenta??

u know what? it just like u threw me away from ur life. why not u just tell me that u never need me anymore? atau lebih tepat, sudah tiada cinta di hati. kan lagi senang. tak perlu sembunyi macam ni. tak perlu terlari-lari macam ni. tak perlu menghindar sampai macam ni sekali.

kamu tau tak, sakit sangat bila dapat tau kebenaran yang kamu menghindar dengan cara begini. dengan aku, kamu seolah tidak pernah berubah apapun. seolah kamu masih macam kamu yang dulu. seolah sayang kamu tidak pernah berubah. seolah aku masih lagi segalanya. segala-galanya berjalan seperti biasa. seperti tiada yang berubah. dan aku tidak pernah mengesyaki apa-apa. ah, bodohnya aku. butanya mata. pekaknya telinga.



tapi dibelakang aku? kamu seolah membuang aku jauh dari hidup kamu. kamu gembira dengan hidup kamu tanpa aku. tanpa gangguan dari aku mungkin. itu yang sebenarnya bukan?

selama ni, semua alasan kamu aku terima bulat-bulat. tanpa sebarang sangsi. kerana aku mengharap jujur kamu. sehingga ke hari ini pun, aku susah untuk terima hakikat.

kecewa aku hanya tuhan yang tau. mungkin tuhan nak bukakan mata aku yang selama ini aku selalu butakan. telinga yang selalu aku pekakkan. hanya sekadar untuk menjaga hati sendiri dari terus terluka. tapi akhirnya, terluka juga.

bangkitla wahai atie. sedarla dari mimpi. kau tidak diperlukan lagi. kau hanya mainan. semua ini hanya sandiwara. bangkitla, teruskan hidupmu. semuanya sudah terbukti. kau tidak perlukan sebarang penjelasan pun. sebab dengan segala penjelasan itu, kau akan lebih terluka.

dear chenta. mungkin ini yang terbaik. kamu tidak perlukan aku lagi kan. dan kini, aku ingin mengundur diri. kamu tidak perlu bersusah payah menghindar begini lagi.

nasihat aku, berterus terangla andainya tiada lagi sayang di hati. jangan digantung hati ini tanpa tali. tanpa pasti. sakitnya hanya Allah yang mengetahui.

No comments:

Post a Comment

Semoga hari ini lebih baik dari semalam~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan link kamu ye. =)