Saturday, October 16, 2010

hari yang sakit~

tak tau kenapa hari ini aku semacam ingin menangis. air mata asyik bertakung di kelopak mata. mungkin dengan sakit kepala + senggugut. smpi rasa macam nak muntah. mungkin jugak sebab dari semalam aku tak jumpa nasi. semalam dia dah pesan supaya jangan lupa makan nasi. tp lepas call tu, aku terus tertidur. maaf, bukan bermakdsud x dengar kata, tapi sebab penat keja malam tu, terus tertido.

pagi tadi jalan pegi keja dengan tak sarapan. singgah beli kuih kat simpang dekat rumah. sampai opis, makan kuih dengan air sirap jak. tengahari aku makan mee goreng. malas sangat nak balik rumah. malas nak mintak budak² nie kuar. kesian dengan diorang. tapi tetiba plak kepala aku sakit sangat. sampai berdenyut-denyut. bila kepala dah sakit, ia akan melarat ke mata. perut dah la x selesa sebab harini 1st day bulan mengambang. rasa tak sabar tunggu jam ke angka 6pm.

taktau la kenapa seminggu dua nie rasa macam sedih semacam, jiwang semacam je. tapi aku percaya semuanya berkaitan dengan hal-hal lepas.

jujurkah dia? tuluska cinta dia? mampukah dia terima aku seadanya? susah sangat ka permintaan aku? atau aku nie terlalu cerewet? tidak. aku tidak ingin lebih. aku hanya ingin dia mencintai aku sepenuh hatinya. sama macam aku cintakan dia. aku hanya ingin dia rajin bertanya kabarku. sihat ka aku? sudah makan ka aku? hanya ingin merasa diri ini masih ada yang sayang. hanya ingin merasa diri ini masih ada yang ambil berat. atau permintaan ini terlalu sukar untuk dipenuhi sebab kesibukan? ok, akal ku kata think positif.

mungkin sebab terlalu banyak baca novel cinta, tgk movie jiwang so secara tidak langsung, aku terpengaruh dengan anasir² jiwang nie suma. terlalu berharap yang pengakhiran hidup aku sama macam happy ending novel dan drama. ah karut. itu semua ciptaan mereka. hakikatnya aku hanya pelakon dalam siri drama hidup aku yang mana aku sendiri menjadi pelakon dan pengarahnya.

bukan senang nak mengecap kebahagiaan. lagi² dengan orang yang dinobatkan sebagai kekasih hati. tiada jaminan yang kita akan bahagia. bahagia itu sendiri cari. cuma jangan pernah mengenal erti putus asa.

p/s: bila la jam 6 nie..ishk..

2 comments:

  1. jangan sedih-sedih.
    dia nda sayang ko kalu haa, masih ada adikmu ni sayang ko..
    hehehe..

    adikmu ni lagi sian. ndada boifren. menten gituuuu..hahahahahah..

    ReplyDelete
  2. meh sini aku peluk cium ko meh..hehehe..

    ala, ko xda bf camana mau kawen 11.11.11 nie..??

    ReplyDelete

Semoga hari ini lebih baik dari semalam~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan link kamu ye. =)