Thursday, October 7, 2010

back to basic - work work work~

Cuti selama 4 hari mmg seronok. lari kejap dr kesibukan keja. ceh, mcm la keja ko teruk sgt kan atieabid. aku rasa keja ko la paling best di dunia nie. kan aku penah ckp boring aku di tahap yg kritikal. so, aku ingin tukar angin. so aku lari la ke kk. dapat jumpa kawan2. Thanks mazie, temankan aku begila di sana. =)

Hari ahad tu naik bas. mula2 ingat mau jalan mlm sabtu tu. tp sebab kak ipar aku n baby dia, Auni kecik mau ikut, so plan A cancel. Auni kecik lagi utk naik bas mlm2 ok. so, naik bas 8am. perjalanan ke kk ambil masa dlm 8 jam. fuh! tepos la bontot aku pas nie. xpa2, janji aku kuar kejap dr kunak nie. yang paling x best tu sebab aircon bas tu sot. punya panas dlm bas tu. bleh bayangkan ka, 8jam dalam bas yg aircon xda fungsi dan tingkap xleh bukak tu. dah la xda benda nak buat kipas. serupa kena panggang dlm microwave tau! ni aku yg dah besar pjg pun rasa x selesa. inikan plak baby Auni yg baru 3 bulan? huaaa! sedihnya. rasa mcm mau marah2 jak dalam tu. punya panas. cit! bas cantek, tp aircon rosak.lain kali kalo dah tau aircon tu rosak, x payah la guna bas tu. perbaik la dulu. ini x, kan dah menyusahkan pelanggan. jangan tau mau amik untung jak. huh!

so, singgah makan di Telupid tu aku amik kotak2 terbuang utk dijadikan kipas. lenguh la tangan aku n kak ipar bergilir2 kipaskan Auni. sian baby. mesti dia rasa x selesa. tp bagus jugak la baby Auni ni sebab dia x da la meragam sgt dlm tu. merengek pun kejap2 jak. pastu sambung tido. bila bangun aku ajak dia sembang. dia pun ikut la sembang, walaupun aku x faham dia ckp apa..haha.


tgk la..Auni x cerewet kan anty..=)

Aku sdh bgtau awal2 driver bas tu mau turun di simpang Putera Perdana, buleh2 plak dia terlajak. aku hangin la suruh dia stop.

aku: Stop! kan sya ckp berenti di putera perdana. jgn la terlajak sgt. jauh nti sya mau bejalan. "

driver: "Sini ka sana?"

buleh plak dia tanya aku soalan tu. ngok!

aku: "stop la..sana sana la, sini sini la. kan saya ckp sini. "

x pasal2 aku marah lagi. adeh. tp aku tetap say tq kat dia ok. =)

smpi rumah terus kena serbu dengan budak2 botak..ohhooo..my luvly nephew budak botak. bila tgk diorang ni, terus teringat kat mamakembar3. bezanya kembar3 mama sebaya. yelah, dah nama kembar kan. hee. tp budak botak ni beza setahun 1. ada 4 budak botak. masing2 dengan perangai diorang. mmg cukup meriah la rumah abg aku dengan budak botak.

cerita pasal budak botak lepas nie k.

p/s: rindu dengan Auni. huhuhu.

3 comments:

Semoga hari ini lebih baik dari semalam~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan link kamu ye. =)