Saturday, December 18, 2010

10 special or weird things dat u can say about urself :)

10 special or weird things that i can say about myself? ehmm..sebelum tu nak buat ucapan sikit kat suya. aku amik tag dia dari blog dia la. hehe. saja nak wat sembang² pasal kepelikan diri sendiri. pelik? taktau la nak kata pelik ka apa. kadang benda tu kita rasa biasa je. tapi orang yang nampak pelik. kan kan..

1. Garang - Dulu² vs sekarang
Ni boleh dikatakan pelik la. semua orang kata aku garang. kuat marah. ya memang. zaman sekolah dulu, aku ni terkenal dengan pans baran. habis suma orang aku nak bawak gaduh. lagi² lelaki yang suka buat aku sakit hati. ehm. pernah tu aku balik mamat kelas aku dengan duster. sampai berdarah dahi dia. padan muka. huh! aipp! tapi sekarang nie dah boleh dah kontrol emosi. takde la nak garang macam dulu lagi. bila ingat zaman dulu, kelakar pun ada. haha. budus tul aku time tu.

2. Manja - Dulu² vs sekarang
Mungkin sebab aku bukan anak bongsu, jadi aku tak suka nak manja². walaupun dengan family. macam rasa malu pun ada kalo nak manja² ni. even dengan mak bapak. aku tak suka nak mengadu². tapi sekarang nie dah pandai nak bermanja dah. hehe. yelah, mak bapak aku dah tua. kalo dulu masa budak² malu aku nak cium pipi mak bapak aku. takut orang kata aku mengada-ngada. huhu. tapi sekarang, ada aku kesah??? kalo aku nak cium, aku cium je la. sayang mak bapak aku tau.!

3. Mengalah
Ya, aku jenis yang kuat mengalah. lagi² dengan family. tolak la apa saja, selagi aku boleh mengalah, aku akan mengalah.

4. Makan banyak tapi tak gemuk
haha. aku makan la banyak mana pun, tapi badan tetap maintain. metabolisma tinggi kot orang kata. haha

5. Tahi lalat
aku banyak sangat tahi lalat. kat muka saja ada berapa bijik. dan yang paling spesel tu tahi lalat kat bawah bibir aku. sebijik macam mak aku punya. kalo orang nampak aku ngan mak aku, konpom orang akan tegur tahi lalat kitorang sama. pewaris mak nie. hehe

6. Ibu jari melentik
Mula² tak perasan. tapi bila ada yang tegur ibu jari aku nie melentik macam nak patah je, baru aku perasan. lagi² kalo aku buat thumbs up. kawan² mesti gelakkan aku. kata ibu jari aku pelik. uhuhu.

7. Pelupa
Nak kata nyanyuk tak jugak. aduh. tapi memang aku ni jenis yang pelupa. sangat². banyak sangat benda nak kena ingat kot.

8. Make friends
Aku suka banyak kawan, aku suka kawan semua orang. dan aku bukan jenis yang memilih kawan. aku sayang kawan² aku. dan aku sedih bila ada kawan² yang lupakan kawan. memang wujud orang macam tu.

9. Moody
Moody? tak sangat kot. sebab aku tak suka orang yang moody. tapi ada masa tu akan melenting jugak. tiba². ehm, pelik tul.

10. stamp collector
Dulu² aku suka kumpul setem. macam² jenis setem aku ada. tapi sekarang macam dah kurang sangat sebab dah tak berapa nak hantar surat. yelah, semua orang skang by call. tak pun sms ke. tak pun email ke. senang dan cepat. :)

tu je kot. ni pun dah pening² nak pikir sampai 10. mungkin ada lagi yang tak dapat nak pikir.



5 comments:

  1. atie

    dulu suya suka collect stamp gak.. tp skunk tade langsung minat bende itu lagi..hehehehe

    ReplyDelete
  2. eleh..nda moody kunun..kata mu..sama jak level moody kita sekarang ni..dulu kan aku ni penyabar..da bleh da challenge ko!! :D

    ReplyDelete
  3. suya: hehe..sama la..dah lama x kumpul. tpi kalo terjumpa stamp kat mana2 yang lawa, still simpan jugak. cuma tak seexcited dulu la..hee

    epal: hahaha..kurang moody la sdh kan..ko tu sekarang yang ganti tempatku..aku plak yg jadi penyabar skng nie..haha..

    ReplyDelete
  4. As'salam..

    dulu suka jugak collect stamp tapi sekrang dah bertukar minat pulak suke collect duit luar..

    ReplyDelete
  5. waa..mesti dah banyak collection kan..ada buat entry tak?? nak gak tgk..hehe..

    ReplyDelete

Semoga hari ini lebih baik dari semalam~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan link kamu ye. =)