Tuesday, June 28, 2011

C Tanggang~

Zaman sekarang ni ramai sangat budak-budak yang menempah tiket nak ke neraka. senang je camana nak dapat tiket tu. percuma lagi tu haa.

ramai sangat nak jadi si TANGGANG. best kot dia rasa dapat tinggikan suara dengan mak dia. buat mak dia sedih. sampai nangis² lagi. pada dia, tiada makna titisan air mata sang ibu. bukan taktau syurga tu letaknya kat mana. buat² tak tau kot.

teringat kat nure' aku Nabila, time gaduh-gaduh manja ngan ibu dia.

ibu: ila ni kan, ibu cubit baru tau..
Ila: cubit la...heheh..
ibu: ibu gigit baru tau..
Ila: gigit la..hehehe
ibu: ibu pijak-pijak baru tau.
Ila: Pijak la..boleh ila masuk syurga. sebab kan syurga di bawah tapak kaki ibu..hehe
ibu: erkk...hahaha..

boleh pulak budak tu cakap macam tu. umur baru 9 tahun. budak sekecik tu pun tau syurga di bawah tapak kaki ibu.

sedih bila tengok kat tv cerita anak tengking ibu. takde perasaan ka diorang? baru-baru ni kawan aku cerita pasal kazen dia menengking ibunya di mall. ehm. di mana silapnya? jangan salahkan ibu mengandung.

semoga Allah pelihara hati aku dan adik-beradik aku yang lain supaya tak pernah tinggi suara dengan mak. aku taknak jadi c tanggang. aku taknak. aku sayang mak aku.

2 comments:

  1. betullah.. tini pn selalu tanya mak, tini pernah tak tengking mak? mak ckp tak pernah tp asyik merajuk je kalau x puas hati. hehehe...

    merajuk kita tu pn kdg2 boleh melukakn hati ibu kita. kan?

    ReplyDelete
  2. hehe..tini kuat merajuk ek..??
    merajuk manja la tu. tu la, kadang2 kita sendiri tak perasan. tgh dok merajuk dengan mak, mak bleh kecik hati ke apa. yang penting lepas tu kena la mintak maaf kan. tak kisah la, salah kita ke tak. janji mak happt. :-)

    ReplyDelete

Semoga hari ini lebih baik dari semalam~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan link kamu ye. =)