Monday, January 31, 2011

Krisis Di Mesir Keadaan Sebenar Pelajar Malaysia @NajibRazak - Ya Allah, selamatkan pelajar Malaysia di sana

Sure ramai kat luar sana yang peka tentang benda ni kan. bila terbaca status kawan-kawan di wall fb, tengok berita, baca blog orang, semua akan bercerita tentang krisis yang berlaku kat Mesir. opkos kat Mesir ramai Malaysian. student pun ya. dan mungkin ada yang bekerja.

Dalam hati memang nak sangat cari tau apa punca dan sebab musabab sampai jadi macam ni. so, carik kat pacik google. dan terjumpa satu blog krisisnasibrakyatkita. blog ni memang untuk update perkembangan terbaru yang berlaku kat sana.

sambil-sambil tu, aku blogwalking kat blog ariff dan terbaca entry terbaru dari ariff. so, walaupun ini mungkin tidak seberapa, tapi aku tetap nak sebar benda ni kat sini. dah dapat kebenaran pun dari Ariff untuk copy paste.

Salam Ariff, saya Nadia, a student in Egypt.

Ariff, kini saya berada di Malaysia kerana pulang untuk winter break, but when I got home, the condition in Egypt somehow got worse about the Hosni Mubarak thingy. Ramai yang sangka keadaan kat sana adalah okay, mengikut kata Jabatan Penuntut Kaherah Mesir dan Kedutaan Malaysia di sana, but there are parts that they don’t know:

Di tempat saya Mansoura, people got killed on the streets, houses are getting robbed and they are aiming to attack Malaysian students. There are about 6000 prisoners on the streets! Pelajar kita di Alexandria dirogol, airport dibakar dan anggota polis tidak lagi menjalankan tugas mereka.

Kita memohon supaya kerajaan Malaysia memandang serius hal ini. Bukan sahaja di Mansoura, malah di seluruh Mesir keselamatan rakyat kita terancam.

Segala update berkenaan keadaan di sana boleh dibaca melalui blog Krisis Mesir, Nasib Pelajar Kita

Jika ada cadangan di luar sana untuk membantu kami mendapatkan perhatian kerajaan Malaysia, sila hubungi Nurul Nadia Binti Md Zin di 017-3193923

Atau melalui:
Facebook: Nuvul Nadiva Dizavch
Twitter: DyyaDizarch
Blog: Nadia-ism
YM: nadia_mdzin2001@yahoo.com

Please let all Malaysians know about this. I will do the same but I need your help too especially to all the bloggers out there. May Allah save our citizens there.

- Nadia

okeh, ni betul-betul copy & paste dari blog ariff.

harapan dan doa aku, semoga kerajaan Malaysia akan ambik tindakan segera. dari apa yang aku baca, pelajar Malaysia sekarang akan dipindahkan ke tempat yang lebih selamat sementara nak terbang balik ke Malaysia.

tapi tu la, banyak pulak soksek-soksek pasal pelajar tajaan dan pelajar agama. kenapa mesti dipinggirkan pelajar yang bukan tajaan? kenapa mesti dipinggirkan pelajar agama? haihs. dalam darurat macam nie pun ada jugak timbul isu-isu macam nie.

bagi aku, yang penting semua pelajar kita akan selamat sampai ke Malaysia. tak kira la pelajar tajaan ke, pelajar private ke, pelajar agama ke, janji rakyat Malaysia jugak kan.

bila baca update-update pasal krisis ni, meremang bulu roma aku. ni belum aku ada sedara ke kengkawan ke kat sana.

Semoga Allah memelihara rakyat malaysia dan mereka yang tak berdosa. amin.

4 comments:

  1. aiya..takutla sa baca ni info..yg kena rogol tu.kejam betul..bagus balik malaysiala..

    ReplyDelete
  2. Semoga rakyat kita di sana dilindungi Allah..
    dan semoga urusan mereka dipermudahkan Allah..
    sama2 kte brdoa..

    Terbaru:
    -TERKINI: KRISIS DAN DARURAT DI MESIR, BUTAKAH KITA?
    -HARGA MINYAK NAIK LAGI PADA 1 FEBRUARI 2011

    ReplyDelete
  3. eja: tu la. bila baca update2 semua, meremang bulu roma nih. camana la keadaan dorang sana kan. harap2 dorang semua selamat pulang ke tanah air.

    ahsfantasy24: semoga mereka semua dilindungi Allah. amin.

    ReplyDelete

  4. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete

Semoga hari ini lebih baik dari semalam~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan link kamu ye. =)